piątek, 9 października 2009

trufle Karmiące duszę...


... czekoladą i kokosem.

Na podstawie przepisu z mojego elementarza -"Nakarmić duszę"
Składniki (na około 18 sztuk):
  • tabliczka czekolady gorzkiej
  • 150 g kruchych ciastek (użyłam owsiano-kokosowych)
  • 1/3 kostki masła
  • łyżka cukru pudru
  • kilka łyżek kawy
  • kilka łyżek wiórków kokosowych
1.W misce( /garnku/innym naczyniu) umieścić czekoladę i masło. Ustawić miskę na garnku z gotującą się wodą. Często mieszać aż pod wpływem pary czekolada i masło rozpuszczą się.
2.Dodać łyżkę cukru pudru (ja pominęłam).
3.Rozetrzeć ciasteczka i dodać do masy czekoladowej. Dokładnie wymieszać.
4.Z ciepłej masy ulepić kulki i obtoczyć część w kawie , resztę w wiórkach. Ułożyć na pergaminie.
5.Odstawić w chłodne miejsce, a po około 30 minut wstawić do lodówki.




Generalnie jest to b.syfiasta robota. Kuchenka opluta czekoladą, resztki ciastek na podłodze,wiórki we włosach. Ale byłabym w stanie zamieść hektar podłóg byle tylko skosztować chociaż jednej trufelki!

Oficjalnie uznane za NAJ!

3 komentarze:

  1. o rany... robię podobne z wiórkami, ale na płatkach owsianych. Na ciasteczkach muszą być lepsze. A obtaczane w kawie to poezja. Wpisuję na listę:) - zmieniając niestety masło na margarynę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię trufle :) Twoje z pewnością by mi smakowały :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O jak słodko :) Nigdy nie jadłam takich trufli, nie wiem czy nie byłyby za słodkie jak na moje możliwości. Ale na jedno na pewno bym się skusiła ;)

    OdpowiedzUsuń