wtorek, 22 grudnia 2009

smarowidło chlebowe

Stwarzając alternatywę dla buły z serem lub z kupnym pasztetem wegetariańskim (który zresztą najczęściej z wegetariańskością niewiele ma wspólnego,bezmięsny nie równa się wegetariański!!)wykreowałam potwora! Potwornieee przepysznego.

Paprykarz wegetariański

Składniki(na 2 słoiczki po koncentracie pomidorowym):

• Około 30 g ugotowanego ryżu z dodatkiem kurkumy
• Marchewka + mała pietruszka –starte
• ½ strąka czerwonej papryki pokrojonej w drobną kostkę
• Olej
• 4-5 kotlety sojowe pokruszone (chociaż lepiej nadawałby się granulat sojowy)
• Koncentrat pomidorowy
• Oliwa aromatyzowana chili
• Pieprz i sól
• Garść uprażonego i zmielonego siemienia lnianego

1.Podsmażamy marchewkę, pietruszkę i paprykę. Następnie dusimy kilka minut.
2.Dodajemy pokruszone kotlety sojowe. Dusimy jeszcze kilka minut.
3.Łączymy wszystkie składniki i dokładnie mieszamy. Oliwy dodajemy około 2 łyżki (tak aby otrzymać odpowiednią konsystencję).

5 komentarzy:

  1. potworne potwory szczegolnie z papryką to lubię, bardzo lubię, spróbuje i Twoją wersje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hmn ciekawy przepis..wiem ze przypadl by mi do gustu sadzac po skladnikach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. chyba .. no mam taka nadzieje ze kazdy potajemnie uwielbia nawet najwiekszy miesozerca docenia takie pychotki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zajadaliśmy się dzisiaj podobnym w pracy. pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To musi byc pyszne! Dumałam właśnie jak tu zrobić paprykarz i mam przepis -wielkie dzięki!

    OdpowiedzUsuń