niedziela, 30 maja 2010

Peany na cześć zupy

Otwierając folder ze zdjęciami pod tytułem „żarło 320” okazało się, zawiera on mnóstwo zaległych , niepublikowanych zapiszcz.
Zupa jak wiadomo – dobra jest. Właściwie przygotowanie zupy ma podobny stopień trudności co zagotowanie wody na herbatę.
Poza tym curry i zupa to są dwa dania które da się zrobić nawet przy prawie pustej lodówce. Sycące a mało kaloryczne! I czego chcieć więcej?!

Zupa porowa

• Trochę pora
• Ziemniaczky małe
• Marchew
• Pietrucha
• Cebula (x1,5)
• Selera kawałek
• Kostka warzywna
• Tymianek , sól , pieprz

1. Podsmażamy cebulę na oleju. Wrzucamy warzywa . Zalewamy wodą i dodajemy kostkę i przyprawy. Jakieś 10 minut przed końcem gotowania wrzucam całą cebulę.


Zupa cieciorkowa z masłem orzechowym.

Absolutny hit! Pierwotnie tu, ale również i tu , a teraz u czcicielki

„wzbogaciłam” ją trochę dodając 1 marchewkę oraz zredukowałam ilość ziemniaków



/>

Zupa z zieloną soczewicą i makaronem wonton

• Soczewica
• Standardowo :Marchew, Pietrucha, seler, ziemniaki
• Cebula
• Listek laurowy i ziele angielskie
• Kolendra, curry, kmin i przyprawa orientalna, sól
• Olej
• Makaron Wonton


1.Szklimy cebulkę. Wrzucam warzywa i przyprawy. Zalewamy wodą ( dosyć dużo, ponad tyle ile wydaje nam się słuszne, bo makaron „wciągnie” znaczne ilości).
2. Pod koniec gotowania dodajemy makaron.



Przypominam o

Na tydzień żegnam się z nabiałem! Zostało to w pełni zaakceptowane przez Środowisko!

1 komentarz:

  1. O tak! ta zupa ciecierzycowa z masłem orzechowym - mistrzostwo :) ale pozostałe dwie równie dobrze wyglądają

    OdpowiedzUsuń